PDA

View Full Version : help making money?


Padgey2011
02-14-2011, 08:12 PM
ok so once uve done all the races etc how can u make any decent money in this game? in tdu1 there was a real quick spend race and i think u got around 150000 each time or something but this there is nothing quick that makes any decent cash and doing another championship u dont get the bonus cash 2nd time round? and casino is just gambling its not a cert u will make money there to buy cars etc

TocNSA
02-14-2011, 09:43 PM
Once in a while you can find a timebomb mission that will give you 20-50k for a car delivery. Other than that, it's racing for money or the other 2-5k missions.

xyzzytdu2
02-14-2011, 10:26 PM
cold truth of tdu2,money's too tight to mention, how's that for reality sim,
imo, u just gotta repeat the solar crowns for a steady pittance, cos there's only 100 of those timebombs, [like the extra missions in tdu1, once they are used they are done, same with the photo missions,
Well i sure ain't gonna waste my money on haircuts and carwashes and clothes, what bit i get i need for cars, and the community challenges, well i lost more money there than i won, e.g. i 'won' a speed race in my Mclaren, cost me a few thousand to get there, 2 days to go, then some git in a Veyron pipped me at the post,
so yeah, do solar crowns for the basic rate, If anyone got some better ideas, i'm all ears.. Enjoy the good parts u can do, cos some of the solar drives are real tough, but some are simple,

Here's one; A4 Championship on Hawaii, choose Kamehameha road race, 2.7 miles, dead easy, takes about 1min 30 secs, win 5,000, rinse and repeat, math, about 3,000 a minute, a fun race in a tuned Chev Camaro, Red with white stripes is best :-).

i do hope n pray we get some sorta fix for these issues in 'the patch' , I love this game but it is not very fine tuned by a long chalk.

Padgey2011
02-14-2011, 11:35 PM
yeah a patch to addd the bonus money however many times u do a tournament would be nice :) coz its either that or i risk a million in the casino on a 50-50 bet lol just want a race thats quick an offers decent cash coz to get a zonda and the boat house ur loooking at 10million quid

dannythefool
02-14-2011, 11:55 PM
After playing through all championships and cups, I have the yacht, the Zonda, about 30 other cars and around three million left. I might buy a Veyron at some point but apart from that I pretty much have all the cars I need. It is a problem but it's not a huge one.